Tinerii borseni vin acasa din Italia si Franta si agata fete de 13-15 ani

Curtea Grupului Scolar Borsa, un adevarat showroom

Autoturisme de lux, haine de firma, stilati a la Paris sau Roma. Asa sunt in momentul de fata tinerii din Borsa. Au renuntat la studii si s-au hotarat sa le continue in strainatate. Acolo unde parintii lor au plecat de mai multi ani. Daca in strainatate sunt priviti ca simpli “stranieri”, situatia se schimba in momentul in care ajung acasa.
Printul vine la volanul unui autoturism de lux
Printul mult asteptat nu mai vine ca pe vremea bunicii, calare pe un cal alb. Ci intr-un autoturism de lux. Strabate mii de kilometri si ajunge in cateva ore la destinatie. Reusesc sa suceasca mintile domnisoarelor. Le fac declaratii de dragoste si fel de fel de cadouri. Aceasta este reteta perfecta pentru a reusi in dragoste. Niciun adolescent din Borsa nu sta prea mult pe ganduri cand vine vorba sa le impresioneze pe fete.

“Mi-au cumparat parintii un Porche Cayenne. E tocmai bun de agatat tipe. E un «aspirator de fete», asa cum obisnuiesc sa o numesc impreuna cu amicii mei. Am o prietena de 15 ani. Am venit acum acasa sa o vad. Eu am plecat pe cand aveam doar 13 ani in Italia, unde erau parintii mei. I-am cumparat un parfum Paco Rabanne cu 97 de euro, flori si o cutie cu ciocolata. Ce isi doreste o femeie mai mult de atat? Sa fie rasfatata si iubita. Exact ce pot eu sa ii ofer”, spune increzator Bogdan Tomoioaga, de 19 ani.
Fetele sunt gata sa renunte la tot ce au in Borsa pentru a-si face o noua viata in strainatate. Alaturi de “printul” mult visat.
“Am vrut sa renunt la scoala pentru el. Nu m-au lasat parintii, ca de era dupa mine nu mai stateam. Il iubesc”, marturiseste cu entuziasm Ana Maria Cozma.
Distractia incepe in Borsa dupa ce se lasa intunericul. Tinerii cheltuiesc intr-o seara sume pe care unii dintre noi le castigam intr-o luna. Cei veniti din afara nu se uita la 1.000 de lei. Fericirea patronilor. Doar parintilor le este mai greu. Sa isi convinga fetele ca scoala este primordiala. Abia apoi dragostea. Dar cine ii mai asculta…
Profesorii asista neputinciosi la tot ce se intampla in jurul lor. Elevii eclipseaza profesorii.
“Sa vedeti ce masini sunt zilnic in curtea scolii. Vin baietii plecati in strainatate cu masini de lux. Parca ar fi un show-room aici la noi in curte. Mai sunt elevi din clasa a XI-a, a XII-a, care vin cu masina la scoala. Parintii le asigura un venit substantial. Nu vorbim aici doar de baieti, ci si de fete. Ce sa facem daca mare parte dintre borseni sunt plecati in strainatate? Multi dintre tineri pleaca si ei. Isi fac o familie si vin doar in vizita acasa”, a spus Ioan Mat, directorul Grupului Scolar Borsa.

Sursa: Informaţia Zilei
Maramuresul OnlineMaramuresul Online


Leave a Reply